dimecres, 28 d’octubre del 2009

Poca cosa per Sainte Agne

Ja que últimament vaig sovint a Tolosa de Llenguadoc (Toulouse en francès) per motius familiars, he intentat aprofitar l'ocasió per acostar-me als ferrocarrils francesos que tant m'agraden. L'estació de tren que em queda més a prop és la de Sainte Agne (Santa Agnès), que està al sud de la ciutat, a la línia que va cap a Tarbes o a Foix. Aquesta estació és on baixava quan era petit per anar a casa dels meus avis, i darrerament he intentat fer-hi algunes escapades per veure a passar trens, tot i que els caps de setmana el trànsit és escàs i monòton. El dissabte 26 de setembre al capvespre, tornant de veure un partit de rugby del Stade Toulousain, vaig fotografiar aquesta automotriu elèctrica nº 27604, provinent de Toulouse-Matabiau:
En canvi, el passat 12 d'octubre vaig anar-hi una mica més d'hora per poder disposar de més llum. Durant la poca estona que vaig ser-hi, va passar aquest automotor diesel nº73535, que feia la primera aturada després de sortir de Toulouse-Matabiau, la principal estació de la ciutat occitana:
Però al cap d'una estona vaig poder constatar que encara disposen de material rodant antic, ja que va arribar per la mateixa via un tren regional TER compost per vagons vells empesos per aquesta locomotora elèctrica nº508617:
Més endavant us explicaré la meva posterior visita a Toulouse-Matabiau, estació que no havia trepitjat des de que era petit en companyia del meu avi.