Enlloc d'anar directament a l'edifici de l'estació d'Hendaia, vaig rodejar la gran platja de vies de mercaderies. Al principi hi han les instal·lacions de Transfesa, on estaven traginant diversos vagons portacotxes amb locotractors diesel d'aquesta empresa. Llavors hi havia el pont grua de "Hendaye Manutention", on vaig presenciar descàrregues de contenidors cisterna dels vagons als camions. Més enllà hi havien un parell de locomotores diesel de maniobres, concretament la RENFE 311-156 i la SNCF 460089, però llavors va apareixer aquesta diesel francesa 460039:
Aquesta màquina va anar a buscar uns vagons cisterna per dur-los a una altra via per formar una composició que sortiria al cap de poca estona. Efectivament, vaig desplaçar-me a les agulles del final de l'estació on havien sortit del dipòsit dues locomotores BB-7300. Després d'anar a la via en qüestió per unir-se als vagons cisterna, van sortir de l'estació en direcció nord, amb la 7366 encapçalant el comboi:
Finalment, després de molta estona passejant, vaig anar fins a l'estació de passatgers d'Hendaia, que estava completament morta. Però quina sorpresa em vaig endur en veure un Alvia del tipus 130!!! Es tracta de l'Alvia nº4087, que havia sortit de Madrid-Chamartín a les 8 del matí i havia arribat a Hendaia a les 13:54. Em va agradar molt veure aquest tren, ja que era el segon d'aquest tipus que veia amb els meus propis ulls i el primer que he pogut fotografiar. Però l'alegria no va durar gaire, ja que a mida que m'hi anava apropant ell començava la marxa de tornada cap a Irun. Així que només vaig poder fer-li aquesta foto:
Tal com he dit, l'estació d'Hendaia estava morta. A l'andana només hi havia un grupet de gent que feia un curset de carretons portaequipatges. Com que la propera circulació era al cap d'un parell d'hores vaig donar la visita per finalitzada. Per tornar vaig anar a l'estació de l'Euskotren d'Hendaia, que està al costat de la SNCF, on vaig pujar a la unitat 215 que em duria cap a Donostia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada