dilluns, 24 de maig del 2010

Dijous 6 de maig (2a part)

Continuant amb el post anterior i després de passar mig matí veient trens, a les 11:00 vaig enfilar-me a la unitat 213-14 de FGC que feia la seva aturada a Martorell Central, per tal de tornar cap a casa i anar a dormir (recordar que feia torn de nit i anava d'empalme). Però quan el tren va arribar a l'estació de Martorell Enllaç, em vaig endur una gran sorpresa al veure el tren de vapor dels Catalans amb una gran quantitat de mainada. Aquí va venir el dilema: em baixo a Montserrat Aeri per caçar-lo o passo del vapor i me'n vaig a dormir? Per suposat era una ocasió massa temptadora, i a les 11:20 em trobava a l'andana de l'Aeri de Montserrat. Vaig anar cap el corriol que surt del sud de l'estació, buscant un lloc adient, però fins a les 12:14 no es va presentar la locomotora "Monistrol" amb el seus quatre vagons carregats de nens i nenes:
Després de veure passar aquest tren tant encantador vaig tornar corrents cap a l'estació, on a les 12:20 vaig agafar la unitat 213-36 cap a Manresa. Però arribant a Monistrol de Montserrat hi havia el tren de vapor estacionat i a punt per fer el canvi de sentit. Ja que estava posat, vaig baixar del tren per presenciar-ho. La Monistrol feia sonar insistentment el seu xiulet provocant la sorpresa de la mainada. Després d'omplir el dipòsit d'aigua, la locomotora va ser desenganxada dels vagons per fer el canvi de sentit. Aquí la veiem anant cap el nord de l'estació per canviar de via:
Aquesta màquina amb la numeració 209, fabricada a Bèlgica l'any 1948 per l'empresa Energie, va creuar veloçment l'estació per la via 1, dirigint-se cap a les agulles del sud de l'estació. Aquí la tornem a veure aproximant-se als vagons on tornaria a ser enganxada:
Després de desfogar-me fotografiant tots els racons de la màquina vaig pensar que, ja que estava allà liat, podria veure baixar el tren de tornada. Dit i fet, a les 12:44 vaig agafar un servei R5 cap a Barcelona servit per la 213-33, tornant a baixar a l'estació de Montserrat Aeri. Després de tornar-me a posicionar i apartar unes quantes branques que feien nosa, a les 12:59 va passar el tren de vapor que baixava amb la locomotora girada cap a Martorell:
Finalment, a les 13:20 vaig pujar a la unitat 213-14 (per segon cop en aquell dia) que em deixaria a l'estació de Manresa Baixador a les 13:45. Però aquí no es va acabar tot, ja que ara també cal passar el bitllet a la sortida de l'estació. Com que havia validat el bitllet a les 11:00 del matí a Martorell, la màquina no me l'acceptava per excés de temps, i li vaig haver d'explicar a la revisora que soc aficionat al ferrocarril i havia estat fotografiant el tren de vapor. Amb una cara de poc convençuda em va obrir la porta manualment per deixar-me marxar. No m'ho hagués imaginat pas, però finalment vaig anar a dormir a les dues passades, amb el despertador a les 9 del vespre per anar a treballar...

2 comentaris:

el bandero ha dit...

Mare de Deu!!!! Quina caçera de merit!

Les fotos són magnifiques però amb la historia que hi ha darrera seu les fa excel·lents!!!

Per cert amb tants sotracs emocionals ja vas poder dormir gaire?

Marc ha dit...

Gràcies bandero!

Pensa que els sotracs no només eren emocionals, sinó que també afectaven el cansament. Vaig dormir poc però bé.