diumenge, 30 de maig del 2010

Incursió a Barcelona

El divendres 28 de maig vaig haver de baixar a Barcelona per qüestions administratives. A mi no m'agrada baixar a la capital catalana perquè hi ha molta gent, però quan s'hi ha d'anar s'hi va. L'aventura del dia va començar a l'estació Adif de Manresa, agafant el rodalies R4 de les 7:24 servit per la unitat doble 447-101 + 447-099. Per culpa de les obres de la Sagrera, el recorregut finalitza a l'estació barcelonina de Sant Andreu Arenal. Vaig anar seguint la gentada cap a fora el carrer, on es formava una cua a l'entrada del metro per agafar la línia 1. Com que havia programat el desplaçament amb temps de sobres, vaig anar passejant fins a la boca que hi havia a l'altra banda del carrer, però quan vaig ficar-me sota terra el panorama era espantós:
Uf! Vaig pensar, deixa'ls marxar i espera't el proper comboi. El proper tren, que també era una unitat del tipus 4000, també estava a rebentar de gent. A l'estació de Clot ja no aguantava més aquesta violació del meu espai vital i vaig baixar per esperar el proper tren, que va resultar ser una unitat del tipus 6000. Aquest tren em va agradar més, ja que els seients estan disposats longitudinalment, deixant més espai al centre i amb bastants llocs on agafar-se. Com que aquest últim tren anava força descarregat, vaig poder arribar amb tranquilitat a la Plaça Catalunya i fer les meves gestions.
Un cop acabada la feina, vaig tornar-me a ficar sota terra per agafar el rodalies R4 que sortia de la Plaça Catalunya a les 10:20. Com que volia aprofitar la resta del matí per caçar trens, a les 11:07 ja baixava de la unitat 447-055 a l'estació de Sant Sadurní d'Anoia. Volia visitar un dels ponts més famosos dels aficionats catalans al ferrocarril, que està a tocar de l'estació i té la peculiaritat de tenir com a decorat un viaducte de la LAV. Allà vaig enganxar aquest Teco en direcció Sant Vicenç de Calders, remolcat per una tàndem de locomotores 269 que no vaig poder identificar:
Però el problema d'aquell dia, a part dels núvols, era la vaga de Renfe que havien convocat un parell de sindicats. Per tant, com que tampoc em va agradar gaire aquest lloc vaig tornar cap a l'estació. A les 12:27 retrocedia de Sant Sadurní a Gelida enfilat en la doble unitat 447-075 + 447-164. Allà vaig estar improvitzant un lloc on poder veure bé els trens. Per desgràcia, quan estava en un camí sense gaire vistes, va passar un Teco de Continental Rail en direcció Barcelona. Després de cagar-me en tot, vaig acabar obrint-me via a través de la vegetació fins arribar en un punt molt bo, amb vistes sobre el pont del riu Anoia i el poble de Gelida. Allà vaig enganxar aquest rodalies format per la 447-038 i una altra sense identificar, que a les 13:32 baixaven cap a Martorell:
Però el problema de la vaga persistia, ja que durant l'hora i quart que vaig estar enfilat allà dalt només van passar dos rodalies. Quan vaig decidir tornar cap a l'estació, a mig camí va passar un mercant que semblava el paperer de Girona, i mentres esperava el tren a l'andana va passar aquesta locomotora 253-079 a les 14:21 amb un carregament de Seats:
Després d'aquesta mala sort tenia la moral per terra. A les 14:33 va arribar el rodalies format per la 447-169 + 447-071 que em portaria de Gelida a Martorell, on vaig canviar l'estació d'Adif per la dels Ferrocarrils de la Generalitat. Allà, a les 15:01, la 213-21 es va fer càrrec de mi fins a Manresa Baixador.

4 comentaris:

alebuyee ha dit...

Collons quina gentada!!
I has fet tot això amb la pota ranca ???

Marc ha dit...

Jo anava coix per allà al mig, per això m'ho agafava en calma...

Pordiosero ha dit...

Barcelona i l'area metropolitana... uff!!
He de donar gracies als trens perque si vaig per allà és l'unica forma de no perdre'm pel camí.

el bandero ha dit...

Els barcelonins estariem encantats de tenir un reporter gràfic ferroviaria amb tanta passió com tú. Però estar clar que ho tenim fotut.

Si tornes per Barcelona avisa!