L'itinerari que estava seguint continua fins a Can Batista i torna a creuar les vies d'alta i "baixa" velocitat abans d'enfilar-se cap a la serra d'Ordal. En l'anomenat Pont de Can Bou vaig tenir el regal del dia, ja que al cap de poca estona d'estar allà va apareixer la primera locomotora del tipus 253 que tinc a l'abast de la càmera. Es tracta de la 253-018 remolcant un Teco d'onze vagons (si no he contat malament) en direcció Vilafranca. Estic enamorat d'aquesta foto pel fet de tenir com a teló de fons tota la serra de Montserrat:
Aleshores van venir bastants quilòmetres d'aire pur enmig de vinyes i boscos, fins que cap a les dues de la tarda ja em tornava a posar al costat de la Línia d'Alta Velocitat. El punt escollit va ser el pont del camí de Lavern a Can Batista, des d'on es domina una llarga recta. Primer vaig apropar-me al màxim a les vies, però la vista era massa planera i tapava el paisatge de fons. Fotografiar AVEs és una tasca molt frustrant perquè van molt ràpids, i com que les fotos surten mogudes acabo maleint la puta càmera. Però aquesta foto és de les que no han quedat tant mogudes. És l'AVE del tipus 103 fent el servei nº3142 de Barcelona a Madrid, passant a les 14:20 a tota castanya:
Després em vaig situar més amunt, des del mateix pont, on a les 14:31 va passar l'Avant nº8146 fent el trajecte BCN-Tarragona-Lleida en 1 hora 10 minuts. Aquesta unitat 104 passa per un escenari vinícola amb dos Parcs Naturals com a rerefons, el de Montserrat a l'esquerra i Sant Llorenç del Munt al centre-dreta:
La conclusió d'aquesta jornada de descoberta a Lavern em va agradar molt. Em vaig quedar sorprès de la quantitat de trànsit que suporta la LAV, però com que era dissabte només vaig veure dos mercants a les vies d'ample ibèric. Sens dubte tornaré aviat cap aquesta zona, però serà millor quan els ceps de les vinyes treguin fulles i el paisatge guanyi en verdor.
Per altra banda m'agradaria engegar una campanya de protesta cap els dissenyadors de RENFE, ja que estic realment indignat pel fet de no poder identificar la numeració de les unitats ferroviaries. M'explico. Les locomotores i trens de rodalies tenen el número de sèrie ben llegible al frontal i laterals de les cabines, però en canvi en els nous trens no tens collons de saber quin número tenen perquè el posen ben petit en el faldó dels vagons. Cabrons!!!
1 comentari:
Ostres Marc no pares!
Molt maques les fotos dels AVE's, realmente són molt macos.
Publica un comentari a l'entrada