diumenge, 28 de febrer de 2010

Nous llocs vora el Llobregat

El dijous 25 de febrer pel matí vaig anar a buscar un parell de llocs per veure trens, que ja em voltaven pel cap de fa temps. Estan situats al terme municipal de Castellgalí, en el camí que passa per la barriada de Can Font i puja en direcció Bufalvent. Primer va ser el torn de la Renfe, que són les vies que queden més a la vora de la carretera. Prop de Can Font vaig veure passar el saler de Flix a les 9:21, encapçalat per la tàndem 269-753, però el costat del tren queda a l'ombra i no em va fer gaire el pes:
Però després va venir lo bo! Vaig anar en direcció a la línia dels FGC, buscant la part de dalt d'una muntanya que voreja el riu Llobregat. No us podeu imaginar el què em va costar trobar aquest lloc, però després d'anar bosc a través una bona estona, se'm van apareixer les vies. Tot baixant s'arriba a peu de via, a la sortida del túnel Firmat, abans d'arribar al pont metàl·lic sobre el riu. Aquí es veu una perspectiva de la muntanya des del principi del pont:
Aprofitant que estava allà, vaig intentar enganxar un tren sortint del túnel, una feina molt difícil ja que aquesta unitat 213 va quedar mogudeta:
Aleshores vaig tornar a enfilar-me dalt de la muntanya, que per l'acció erosiva del riu fa un precipici que li dóna molt bones vistes. Allà vaig esperar el pas del saler que baixa cada matí pels volts de les 10. No m'ho esperava, però des d'aquest punt es pot enganxar sencer el comboi de la locomotora 254-03 amb els seus 37 vagons de sal!
La veritat és que aquest lloc és fantàstic. Després de tornar-hi, he trobat el camí més ràpid i ja no és una odissea arribar fins aquí. Però el principal problema és que pels matins el contrallum és terrible, tal com podeu veure en l'última foto, i necessitaria saber quins mercants de FGC pugen per la tarda per poder fer millor foto.

2 comentaris:

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

La veritat que és un molt bon lloc la sortida del túnel de la R5, m'encanta l'efecte amb què t'ha quedat la 213, i sobre la de dalt a la muntanya, és espectacular!
I si, divendres, vaig tenir temps de recórrer mig Catalunya, i de veure una estona els entrenamets de F1, concretament un parell d'horetes, suficients per contagiar-te, com diuen a Motor a Fons de, salut i benzina! I tal com dius, els 449 per dins són una passada, molt còmodes, espaiosos i silenciosos, no tens la sensació d'anar en un tren de regionals. Mira que les 448 ja em van deixar el llistó alt, però aquests crec que el superen.

el bandero ha dit...

Com saps m'agrada el material motor però la meva passió és la infraestructura ferroviaria, així que de les fotos d'aquest post em quedo amb la segona i la última, hem semblen espectaculars.