dimecres, 17 de març de 2010

Matinar per anar al Garraf

El diumenge 7 de març vaig anar a descobrir la costa del Garraf, un lloc del qual n'havia vist bastantes fotos que m'agraden. La veritat és que em vaig llevar molt d'hora per anar-hi, agafant el primer tren de la Renfe de Manresa. A les 6 del matí em vaig presentar a l'estació i de les dues màquines expenedores de bitllets, una estava fora de servei i l'altre demanava l'import exacte. Després de que la gent es queixes al guarda de seguretat, va arribar el revisor i ens va deixar passar, dient que ens ho cobraria al tren, un R4 servit en doble per les 447-038 + 447-054. Però el pitjor va ser quan vem arribar a Sabadell Sud. L'andana estava a rebentar de gent i no hi cabia ni una agulla. Quan es van obrir les portes dels vagons, una massa de canalla borratxa i colocada va envair el tren tot cridant i fent xivarri. A on estava assegut jo s'hi van posar uns adolescents sudamericans, amb dues noies a les faldes que rapejaven i cantaven cançons modernes, completament trompes. Tant bon punt es va posar en marxa el tren, van començar a desfilar tota una reglera de guardes de seguretat per tot el tren, i només en el meu vagó n'hi havien sis. De mica en mica, durant l'aproximació a la capital catalana, el tren va anar alleugerint la seva càrrega de fiesteros. Un cop a l'estació de Sants vaig fer transbordament cap a la línia 2 de rodalies, on una doble 447-043 + 447-053 em va portar fins a l'estació de Sitges. Sortint de l'estació vaig estar resseguint la via del tren en direcció Barcelona, per poder arribar a la zona on la costa es torna més escarpada. Allà, la línia ferroviària fa peripècies per salvar l'orografia mitjançant túnels, donant lloc a imatges realment espectaculars. Vaig estar veient Rodalies i Regionals, però la primera foto que us poso és la de l'Euromed nº1101, que sortia de Sants a les 10:00 i arribaria a València Nord a les 13:00.
Una foto molt típica d'aquella zona és la que surt la via del sentit BCN arran d'un penya-segat, amb la vista de Sitges com a rerefons. La que em va quedar millor és la d'aquesta unitat 450-015 que va passar a les 11:02 fent un servei R2 fins a l'Estació de França:
Però aleshores vaig estar investigant el terreny, i vaig trobar un emplaçament que encara m'agrada més, ja que es pot veure perfectament el penya-segat i les acrobàcies de la via. Allà vaig fotografiar a les 11:11 l'Euromed nº1282 entre València i BCN, servit pels ja habituals aneguets Talgo del tipus 130:
Tot tornant cap a Sitges vaig acabar d'aprofitar el camí per fer altres fotos interessants, com la d'aquesta 447 fonent-se amb el mar, amb una planta típica de la costa en primer terme (ni idea del nom...):
Un cop arribat a l'estació de Sitges, vaig enfilar-me a un servei R2 amb destinació Vilanova i la Geltrú, servit per la 440-240. Des d'aquí vaig acabar d'arribar a Sant Vicenç de Calders amb un doble buque 451-002 + 451-004. A l'estació de final de recorregut de les línies 2 i 4 de rodalies, van passar un parell de Regionals servits per 448 i 470, a més dels dos Talgos que fan el servei entre València i Portbou, que gairebé es creuen a l'estació. Finalment, a les 13:23 vaig agafar el R4 servit per la 447-100 que em portaria fins a Martorell, per fer el transbordament cap a l'estació dels Ferrocarrils. Allà vaig pujar a la 213-25, que feia un servei S8 fins a Martorell Enllaç, on a les 14:23 enllaçaria amb un R5 servit per la unitat 213-09. Vaig arribar a Manresa Baixador a les 15:05 per anar a cruspir-me un dinar ben merescut. La llàstima va ser el dia tant asquerós que va fer, que ha restat molta qualitat a les fotos, però que resulta ser una excursa perfecta per tornar-hi.

10 comentaris:

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Quan dius Vilafranca, et refereixes a Vilanova, oi? És que si no no em quadra. Déu ni do, com d'espectacular és aquest indret, m'encanten totes les fotos, en especial la primera, amb un picat del 130 cap a València sortint del túnel. M'encanten les fotos des de dalt!
Ens llegim. Salut!

Marc ha dit...

Ostres si, perdona, ja està corretgit!!! jeje
El fet de confondre Vilafranca amb Vilanova és un error històric en mi, què hi farem, gràcies per avisar!

Anònim ha dit...

Eps, tu que ets de la zona tens infromació de quan s'acabaran les obres entre Calaf i Manresa? Si pots dir res t'ho agairé!

Marc ha dit...

Les obres entre Calaf i Manresa? Aquesta és la pregunta del milió de dolars!!!
Les vies ja estan totes al seus lloc, anivellades i soldades. Aquests dies hi ha una esmoladora a l'estació de Manresa, diria que encara ha d'esmolar els rails durant els propers dies. Llavors em sembla que només faltarà muntar la catenària, actualitzar el cablejat i adequar els senyals.
Les feines pendents no haurien de comportar gaire temps, però al ritme que van suposo que encara n'hi haurà per un parell de mesos.

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Les últimes informacions que m'han arribat, s'especula cap al 31 de maig.
Ja ho diuen: "Las cosas de palacio, van despacio"

el bandero ha dit...

La zona objecte d'aquesta entrada crec que és un dels paisatges més macos "labrats" pel ferrocarril.

Totes les fotos són estupendes.

Respecte les obres que comenteu: muntar la catenària (i segurament alguna sotcentral), actualitzar el cablejat i adequar els senyals... encara queda, dos mesos no els i treu ningú.

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Ara diuen que s'han de tornar a licitar les obres, i que la reobertura serà després de l'estiu! Pa' mear y no hechar gota!
En fi, als pobres bagencs que no tenen amb què anar a Manresa, les seguiran passant punyeteres amb la incompetència d'ADIF...

Marc ha dit...

Fins passat l'estiu??? Jo flipo... Ara només ens falta que per aprofitar la línia posin un lloguer bicicletes d'aquelles que van sobre els rails.

pepsansII ha dit...

Hola Marc, unes fotos als penya-segat de les costes de Garraf molt maques.
Encantat de saludarte i aqui tens un enllaç de fotografíes fetes per aquet indret.

http://www.bahnforum.info/index.php?...

pepsansII ha dit...

Marc, es aquesta:
(http://www.bahnforum.info/index.php?ind=reviews&op=entry view&iden=409)