dimarts, 17 de novembre del 2009

Descobrint Riudellots

El divendres 13 de novembre per la tarda, vaig desplaçar-me a Riudellots de la Selva. Ja hi havia estat abans, però no m'hi havia parat mai per mirar trens. Primer vaig anar a l'estació d'Adif, però no la vaig trobar gaire interessant. L'antic edifici de passatgers està clausurat (com a moltes estacions de la línia) i a les andanes només s'hi aturen els regionals servits per automotrius 440. Durant la meva curta visita va arribar un regional, i vaig aprofitar l'avinentesa per fotografiar aquest tren 440-083 que anava en direcció Girona:
Després vaig estar investigant pels voltants. Com que sempre porto a sobre un plànol de zona, vaig veure que un parell de quilòmetres al nord de l'estació hi ha un pont que podia tenir bones vistes. Està situat al mateix terme municipal de Riudellots, vora del veïnat del Regàs, en el camí que porta a Can Gener. Anant cap a aquest pont, passant vora la via, des del cotxe vaig veure com m'avançava una nova locomotora del tipus 253 remolcant uns vagons tancats, sense cap opció de fer-li una foto. Un cap al pont, després de molta estona esperant (eren les 3 de la tarda), va passar la unitat 440-138 del servei Regional en direcció Barcelona:
I poc després va passar una doble composició de 449 de Mitja Distància en direcció Girona, enmig de les rengleres d'arbres que hi han al llarg d'aquesta recta:
No sé per què, m'agrada molt mirar trens des dels ponts o passos superiors. Potser per les perspectives que aporten o pel fet de veure passar el tren per sota meu. El problema és que tenir les catenàries pel mig resulta dificultós per fer fotografies.
Després, de camí cap el Baix Empordà, vaig aturar-me a Celrà (Gironès), per poder aprofitar les últimes llums del dia. Eren les 5 de la tarda i la manca de llum posava les coses difícils a la meva humil càmera, però tot i així estic prou content de com va quedar aquesta foto de la unitat 440-186 provinent de Girona:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona foto.

Tu que t'agraden tant els trens, has anat a l'antiga estació de Fornells on tenen una espècie de museu del tren?

Marc ha dit...

Doncs no, la zona de la Selva la tinc bastant desconeguda. Com que vaig sovint al Baix Empordà, sempre em ve més de camí la part de la línia que passa pel Gironès.

Gràcies pels comentaris!