dimecres, 25 de novembre del 2009

El meu primer orgasme ferroviari (1a part)

Ahir, dimarts 24 de novembre, vaig sortir de casa a les 9 del matí per anar a veure l'estat de les obres del tram Manresa-Calaf, ja que estic preparant un gràfic sobre l'evolució d'aquestes llargues obres. Anava enfilant l'Eix Transversal en direcció Calaf, a 500 metres de la sortida de Castellar, quan vaig veure una gran locomotora diesel per la via, que va paral·lela a la carretera durant un tram, empenyent uns vagons de balastre en la mateixa direcció que jo. No m'ho podia creure. Vaig entrar en un estat d'eufòria per aquesta casualitat inesperada. Havia estat visitant la línia moltes vegades durant les obres, i mai havia aconseguit trobar-me el tren del balastre, però per fi el tenia davant dels morros!!!
A partir d'aquí tot el matí va anar sobre rodes. Vaig encertar tots els punts estratègics per veure el tren. Vaig fer tantes fotografies que se m'ha fet difícil escollir les que us poso aquí, tant, que dividiré aquesta sortida en tres posts. Va ser tant perfecte, que al final fins i tot vaig poder parlar amb el maquinista.
Però tornem a la descoberta. L'acte reflex després de veure el tren va ser aprofitar la sortida de l'Eix que tenia davant mateix. Superant llargament el límit de velocitat, vaig arribar-me fins una pista de terra que hi ha poc abans del nucli de Castellar, que va a parar al costat mateix de la via i que vaig descobrir recentment. La veritat és va anar pels pèls! Aquí és d'on surten les fotos d'aquest primer post, on surt la locomotora 333-386 empenyent 11 vagons carregats de balastre. Cal dir que el tren anava en marxa enrere. Al davant anaven el grup de treballadors sobre la plataforma del primer vagó, que em van saludar riallers després de veure la cursa del cotxe. La 333 empenyia per darrera per poder descarregar millor el balastre i evitar un sobrepes a les vies (suposo).






Al costat de la via hi ha l'Eix Transversal i al fons, darrera la 333, es veu el castell de Castellar dalt del seu turó.


Perdoneu-me si creieu que mostro un excés d'eufòria per la troballa, però és que jo encara soc un novell amb això dels mercants.