dimarts, 10 de novembre del 2009

La comoditat de Flaçà

M'agrada molt anar a caçar trens a Flaçà, ja que aquesta localitat té un dels pocs passos a nivell que queden a la xarxa ferroviària catalana. L'avantatge d'estar a la vora d'un pas a nivell és que ell mateix avisa del pas dels trens i permet baixar la guàrdia quan no en passa cap. Però hi ha una cosa fantàstica a Flaçà: un banc on asseure's tranquilament a dos metres de les vies, amb la protecció mínima d'una tanca entremig.
Aquesta primera imatge correspon al dissabte 31 d'octubre, en què apareix la 440-183 acabada de sortir de l'estació de Flaçà en direcció Girona:



















Llavors el dilluns 2 de novembre vaig tornar al mateix punt i, tal com esperava, vaig poder veure davant dels morros les flamants unitats 449 posades en servei recentment en aquesta línia. En aquestes dues fotografies es veu una composició doble de 449 en direcció Figueres, en la primera creuant el pas a nivell i en la segona aturades a l'estació de Flaçà:



































Un cop content per la caçera però no per la qualitat de les fotos (feia un dia ennuvolat que complicava les coses), vaig desplaçar-me al nord de l'estació de Flaçà. Allà, les vies fan una corba oberta cap a l'esquerra i encaren la llarga recta en direcció nord que porta a Sant Jordi Desvalls. Des del cementiri de Flaçà, vaig enfilar-me dalt d'un turó per tenir vistes sobre la trinxera per on passa la via, però l'escenari no m'ha acabat de convencer. Tot i així vaig fotografiar aquesta locomotora 252 fent el servei Estrella Costa Brava:

3 comentaris:

catalunya 11 ha dit...

hola molt bona la foto de la 449 a la curva siveu tota sensera, una pregunta quina estacio es?

Marc ha dit...

Aquesta és l'estació de Flaçà, a la comarca del Gironès. La foto està feta des del pas a nivell que hi ha abans de l'estació.

Anònim ha dit...

Bones, les fotos!

Saps el més curiós, de Flaçà? Que el pas principal sigui a nivell, mentre que uns metres més al nord (com si anessis cap a Sant Jordi) pots atravessar-lo sota un petit túnel on només hi passa un cotxe (una furgo ja no hi passa). Hi ha hores en què com que es creuen dos trens i has d'estar uns quants minuts esperant, tohom va a buscar aquest pas -o te'n vas a la variant directament.

Sempre he sentit una fascinació especial per l'estació de Flaçà, potser per ser on vas a buscar tothom que ve a l'Empordà perquè hi paren tots els trens. I es troba a faltar la mítica cantina, m'agradava anar a fer-hi el toc mentres veia gent que marxava i gent que arribava.

Bon blog!