dijous, 12 de novembre del 2009

Sant Jordi Desvalls: tot recte

Tercer i últim post sobre la matinal ferroviària pel Gironès nord. Anar enfilant amunt, vaig arribar a l'estació de Sant Jordi Desvalls. Aquí només hi paren els trens regionals servits per les unitats 440, per la qual cosa l'edifici de l'estació ha quedat en l'oblit i només tenen vigència les andanes. L'andana en direcció Figueres és vella i té una petita marquesina metàl·lica amb el sostre de mitja volta. En canvi, a l'andana del sentit Girona hi han fet una remodelació (per no dir enformigonada) per anivellar l'andana al nivell dels vagons, amb una marquesina de formigó.
Aquesta estació no m'agrada per a fer-hi fotos, ja que està enmig d'una llarga recta. Les rectes les trobo aborrides, ja que no permeten tenir gaire varietat de perspectives sobre els trens. M'hi vaig quedar perquè ja s'acostava el migdia, i no tenia temps d'anar a buscar un altre emplaçament, però en aquella poca estona vaig poder veure força circulació. Només arribar-hi em va passar per davant (en direcció Figueres) aquesta andròmina amb un xiulet força ridícul. A la part de dalt sembla tenir una plataforma elevadora, per la qual cosa es podria tractar un vehicle d'obres de catenària:






Poca estona després va passar la locomotora 252-059 encapçalant un Talgo IV en direcció Girona, després d'haver travessat aquest interessant canvi de rasant:
En un moment de baixar la guàrdia anant a buscar una cosa al cotxe, va travessar l'estació a gran velocitat una altra 252 amb un Talgo III. Però després va ser el torn dels Regionals, que van fer aturada a l'estació, perdó, andana. Primer va arribar la 440-176 provinent de Flaçà:
I després la 440-143 provinent de Camallera (Alt Empordà):

1 comentari:

el bandero ha dit...

No és fàcil en plena llum del fia "caçar" una andròmina per actuar sobre la catenària.