El matí del dimecres 13 de gener vaig anar a treure el cap a les obres de la línia de Manresa a Calaf, que estaven aturades des de Nadal. El tram amb balastre s'havia quedat a l'alçada de Sant Pere Sallavinera, en el punt on la via creua la C-25 i la N-141b. De fet no esperava trobar-me ningú, com a molt la màquina dels ganxos aixecarails, ja que encara quedava força neu en els marges. Però em va sorprendre molt arribar al pont de la carretera i veure com la locomotora 333 treia el nas per la corba on estaven escampant el balastre, enganxant-la en plena feina. En un primer moment vaig plantejar-me una aproximació a través dels camps, ja que no hi arribava cap camí, però la barreja de neu i fang em va fer desistir. Era el segon cop que veia el tren del balastre i em vaig preparar per fer una persecució com l'altra vegada, però amb tots els camins enfangats vaig haver de triar indrets fàcilment accessibles amb el cotxe.
El primer indret escollit va ser el pont del camí rural del Molí de Boixadors, on a les 10:58 va passar la diesel 333-391 de tornada cap a Manresa, remolcant 15 vagons de balastre. Al fons, dalt d'un turó nevat a la dreta de l'arbre, presideix l'escena el castell de Boixadors:
Seguidament vaig desplaçar-me a Rajadell, on vaig esperar el comboi a la recta d'entrada a l'estació:
Finalment, vaig tornar a esperar el tren balastrer més enllà de l'estació de Manresa, concretament al mas abandonat de Can Poc Oli, un lloc que vaig descobrir recentment on el sol matinal il·lumina molt bé els trens:
La setmana passada volia continuar fent el seguiment de les obres, ja que faltava poc per l'arribada del balastre a Calaf. Però malhauradament vaig tenir un problema de salut, que em va deixar tancat a casa tota la setmana. El dissabte 23 de gener, quan ja em trobava millor, vaig anar a veure si les obres havien avançat gaire, descobrint amb tristesa que el balastre ja havia arribat a Calaf. Per tant, aquesta ha estat la segona i última vegada que veig aquest tren (si més no per aquesta línia...).
7 comentaris:
"la màquina dels ganxos aixecarails" crec que et refereixes a una "bateadora".
Si tens fotos de com col·loquen el balast i com treballa la "bateadora" seria molt interesant que fesis un post.
Què tal va tot? Com portem les obres per la Manresa - Calaf? Veig que ja arriben a la recta final, que queda batonar i anivellar pel que dius, si és així, aviat es podrà obrir la línia. Saps terminis d'acabament de les obres? En tot cas, els teus últims post m'han deixat amb una sensació d'enveja sana que no t'ho pots imaginar jejejejej. En fi, no m'allargo, i seguiré passant per aquí a veure com fas el seguiment a la recta final de les "eternes" obres Manresa - Calaf.
Salut!
Bandero, li vaig posar aquest nom per poder-la descriure, normalment l'anomeno anivelladora, ja que posa el balastre sota les travesses per ajustar-ne l'alçada. Ahir dimarts vaig fer-ne alguna foto, que penjaré a finals de setmana (encara tinc un post de retard).
Rodalies_Vic_C3 m'ha agradat tornar a saber de tu, ja que en el teu blog i flickr no hi han gaires novetats. Desconeixo si han establert un termini per les obres, però ja només deu faltar muntar la catenària.
És que últimament no estic massa per la labor d'anar fins a les vies, per veure el mateix, estic esperant que s'acosti la primavera per fer sortides més lluny, per això veus poca activitat, tan al meu blog, com al Flickr. Però de tant en tant sortiré a fer un cop d'ull, per si s'escapa quelcom diferent del que es veu habitualment.
Salut!
hola,fa poc vaig estar per la zona de Rajadell i em van comentar que el motiu de les obres del tram entre Manresa i Calaf era degut a les intencions de fer circular trens de mercaderias per aquesta linia. Algu sap alguna cosa al respecte?
Primera notícia! No estic a l'aguait d'aquest tema.
Si això fos veritat seria una bona notícia pels aficionats del Bages i pel trànsit rodat en general.
Publica un comentari a l'entrada