dimarts, 12 de gener del 2010

Primera incursió pel Vallès

El dilluns 4 de gener va ser un dia ennuvolat, que és una d'aquelles ocasions que aprofito per fer excursions que no siguin gaire espectaculars. Finalment vaig anar a fer una caminada a Lliçà d'Amunt (ja sé què pensareu, però si, allà també s'hi fan excursions...). No havia anat mai a mirar trens al Vallès Oriental i, acabant de fer el volt a les 12:30, vaig dirigir-me cap a l'estació de Granollers-Canovelles. Havia vist moltes fotos d'aquesta estació i la imatge d'aquells grans dipòsits em tenia intrigat. Vaig donar una volta per l'estació, però només hi havien unitats 447 de rodalies, i em vaig aborrir prou com perquè al cap d'un quart d'hora ja fos fora.
Abans de sortir de casa sempre em preparo la sortida intensament per l'ordinador, i navego sobre la xarxa ferroviaria de la zona per poder trobar possibles llocs interessants. A través del Google Earth vaig veure un pas a nivell entre les estacions de Granollers i Cardedeu, per on creua l'anomenat Camí de Can Ramon Coix, que surt des del Corró d'Avall en direcció Bellavista i Cardedeu, al costat de la granja de Can Dantí. Vaig desplaçar-me fins a l'indret i em vaig endur una desagradable sorpresa al veure que havien eliminat el pas a nivel i construit un pas elevat. Després d'afrontar la derrota davant la política de supressió de barreres, vaig canviar d'objectiu, dirigint-me cap el túnel de la Foradada (590m) que hi ha en direcció Cardedeu. No havia vist mai tanta quantitat de Civias, davant de les dues úniques 447 que van passar durant les següents hores. També van passar uns quants trens de Mitja Distància del tipus 449. En dues hores i mitja d'estar allà només va passar un sol tren de mercaderies, però quin tren! Per primera vegada a la vida vaig veure a passar el tren d'una companyia privada! A les 13:30 va ressonar per la boca del túnel el sorollós motor de la 335-011 de l'empresa Euro Cargo Rail, que baixava en direcció Granollers carregat de contenidors de "DB Schenker". Els nervis de veure aquell morro verd sortint del túnel i les nombroses pitades del maquinista van fer que em precipités al disparar la foto, que a sobre va quedar torta. He hagut de fer-li un zoom i redreçar-la una mica:
Després vaig canviar d'angle, situant-me a sobre mateix de la boca del túnel, on a les 14:20 vaig fotografiar aquesta 447 en direcció Cardedeu. Cal destacar el canvi del tipus de travesses, on a dins del túnel continuen sent de fusta:
Tot seguit vaig començar la tornada cap a l'antic pas a nivell, on tenia el cotxe. Abans d'arribar-hi, a les 14:46, va passar aquest Civia de rodalies provinent de Granollers, una de les moltes circulacions que vaig veure. A la foto es veu el pas a nivell que encara creua les vies i el pont que el substitueix:
Des del mateix pont hi ha aquesta vista tant bonica sobre la recta que va cap el túnel en direcció Cardedeu, moment que vaig aprofitar per pillar aquesta 449 amb destinació Barcelona:
Encara vaig voltar per allà fins a les 15:40, veient a passar un munt de Rodalies i MD, però de mercant ni un. Sort que vaig marxar amb la preuada foto de l'ECR!

3 comentaris:

el bandero ha dit...

Quina escursió més profitosa!
És evident que te les prepares, per que és la única manera d'aconseguir tan bon fruit.

De tot el que expliques el que em sembla més interesant són els dos primers punts:

+ La foto del tren de Euro Cargo Rail, és una gran noticia veure que això de la liberalització del ferrocarril és una realitat.

+ El canvi de traveses, és molt interesant que la renovació de la via no hagi afectat al túnel. Saps el per què?

Felicitats pel blog.

Marc ha dit...

El Bandero, gràcies pels comentaris! La millor manera de sentir-se content de tenir un blog és que et deixin comentaris.

Sobre la pregunta que em fas, no sabria respondre-la, aquí el professional ets tu, i només fa falta veure la qualitat tècnica del teu blog. Jo diria que té a veure amb la sustentació de les travesses. Hi han túnels on descansen sobre balastre i altres on tenen una base rígida, més pròpia de línies urbanes, però no sé si van per aquí els tiros...

el bandero ha dit...

La veritat és que no ser la raó del cert, però jo crec que el problema és que al interior del túnel la maquinaria emprada pel canvi de traveses no pot treballar i per això no s'ha fet el canvi.
Però del cert no ho se.
ANIM AMB EL BLOG QUE ESTÀ MOLT XULU!