divendres, 8 de gener del 2010

Final de 2009 salat

Els últims dies de l'any 2009 els vaig passar a Manresa, on vaig dedicar-me a observar el tren saler Manresa-Flix en dues ocasions. Els vagons carregats de sal surten cada dia cap a les 9 o les 10 del matí. Abans estaven remolcats per una locomotora del tipus 250, però darrerament dues unitats 269 n'han rellevat el servei.
El dilluns 28 de desembre vaig situar-me al barri de la Balconada, des d'on es pot gaudir una vista d'ocell sobre el riu Cardener i el traçat de les vies de l'estació d'Adif. A les 9:30 va entrar a l'estació el tren regional Barcelona-Lleida, amb final de trajecte a Manresa, que veiem a la imatge passant per davant del barri de la Guia:
Quan ja no quedaven circulacions i les vies estaven lliures, a les 9:40 el comboi de la sal va efectuar la sortida de l'estació. El tren estava format per les dues 269 remolcant 15 vagons. Aquí el veiem en els primers metres de recorregut, vorejant la zona de càrrega dels vagons de sal i fusta:
El dimecres 30 de desembre vaig arribar-me fins a l'estació d'Adif per tornar-lo a veure. Vaig arribar just a temps per veure com les dues 269, encapçalada per la 269-755, feien el canvi de via per posar-se al capdavant de la composició, tal com es pot veure en aquesta fotografia presidida per la basílica de la Seu:
Però aquest cop, enlloc de quedar-me a veure com el tren sortia de l'estació, vaig agafar el cotxe per poder-lo enxampar en plena natura. L'indret escollit va ser al costat de la masia abandonada de Can Poc Oli, on les vies passen per sota de la carretera C-17: