dimarts, 12 de gener del 2010

La nit gironina

El 4 de gener, després de passar el migdia i principi de tarda a la línia entre Granollers i Cardedeu, vaig voler aprofitar les últimes llums del dia anant a l'estació de Granollers Centre. Però enlloc d'anar cap a les andanes, vaig aparcar el cotxe al Carrer Esteve Terrades, d'on surt un caminet que puja cap a les vies de la banda sud de l'estació. Només arribar-hi a les 16:05 ja va passar la locomotora 250-009, remolcant vagons Transfesa carregats d'automòbils Volkswagen en direcció Barcelona:
Aleshores vaig donar una volta per la platja de vies, visitant aquella estranya màquina anomenada Speno, mentre anaven circulant Civias i MDs. Fins que a quarts de cinc de la tarda em vaig atipar de voltar enmig de tantes deixalles que hi ha al costat de les vies, i vaig marxar.
Havia d'anar a passar els Reis al Baix Empordà, i des de Granollers vaig enfilar la AP-7 cap a Girona. Com que sempre porto el trípode al maleter del cotxe, de cop em van venir ganes d'anar a l'estació de Girona per acabar d'arrodonir la jornada. La primera sorpresa va ser tot just arribar a l'andana, on hi havia estacionada la 250-009 que havia vist abans. Això em va fer rumiar bastant, ja que aquesta locomotora l'havia vist sortint carregada de Granollers a les 16:05 en direcció Barcelona, i a les 17:55 la veia aïllada a Girona:
A les 18:00 va entrar a l'estació el Talgo provinent de València (si no vaig errat...), encapçalat per la locomotora 252-070. Quan ja tenia el trípode preparat, el comboi es va aturar més enllà de la marquesina de l'andana, on no hi ha tanta llum, i per això el morro ha quedat fosc:
A les 18:17 va efectuar la sortida de l'estació la unitat 449-020 de MD en direcció Barcelona, la qual vaig fotografiar al final de l'andana, buscant una imatge moguda del tren:
A les 18:47 es va aturar la locomotora 252-057 provinent de Barcelona, remolcant el Talgo 2B2. El problema és que a la web de RENFE no hi ha constància d'aquesta circulació i no en puc aportar dades. Després de fotografiar un parell d'unitats 470 de Regionals, cap a les 19:00 vaig finalitzar la visita.

1 comentari:

el bandero ha dit...

Molt bones les fotos!

Respecte la manca d'informació de la web de RENFE: que hi farem... un senyal més del molt que ha de millorar.