dimarts, 19 de gener del 2010

FGC per Can Garrigosa

El dissabte dia 9 de gener vaig anar d'excursió a Abrera. Us pot semblar que hi han mil llocs millors on fer una excursió, però és una ruta amb contingut ferroviari, ja que fa de pont entre les línies de Llobregat i Anoia dels Catalans. Es tracta d'un sender senyalitzat que surt de l'estació dels FGC d'Abrera (si passeu per allà veureu un pal indicador a la sortida d'aquesta) i que arriba fins a la masia de Can Garrigosa, on el camí voreja un tram de la línia de l'Anoia, entre les estacions de Sant Esteve Sesrovires i La Beguda.
A les 9:02 del matí vaig agafar la unitat 213-42, que sortia de Manresa Baixador amb destinació Martorell. Vaig baixar a Abrera puntualment a les 9:39 per començar a caminar. Un cop arribat al costat de les vies d'Igualada, vaig estar estudiant el terreny buscant un bon lloc on fer fotos. Per començar, a les 11:13 vaig enganxar aquesta unitat 213 sortint de l'urbanització Vallserrat en direcció Martorell, rodejada de vinyes, camps de cereals i torres elèctriques:
Feia un dia bastant trist per fer fotos, ja que quedaven cremades o enfosquides. Vaig canviar d'escenari, i a les 11:39 la unitat 213-24 va creuar aquests camps en direcció Igualada:
Més enllà, la ruta passa uns quants metres arran de via. Aquí veiem la 213-30 sortint de la trinxera del bosc de Can Tovelleta a les 11:57, que arribaria a l'estació de La Beguda al cap tres minuts:
Després vaig enfilar-me per dintre el bosc, buscant les vistes des del capdamunt de la trinxera del tren. Malgrat la densa vegetació, des d'allà veia un tall de recta que hi ha al nord de Sant Esteve Sesrovires. A les 12:38 va passar la 213-27 en direcció Igualada:
De fet, la maquinista va aturar el tren just a sota mateix d'on estava jo, però com que allà em sembla que no hi ha cap semàfor, potser es pensava que em volia llençar a la via. Després d'això vaig tornar al camí per acabar la ruta, ja que encara em quedava un bon tall.
Però el tema no s'acaba aquí, ja que vaig ser víctima del mal disseny de l'estació d'Abrera. A les 13:50 vaig plantar-me a l'estació, entrant a l'edifici d'on havia sortit abans, pensant que hi hauria algun pas per fer el canvi d'andana. Però no! El pas elevat està a l'exterior de l'estació, i jo tenia el bitllet validat a l'andana en direcció Barcelona. Com que no em sortia del collons sortir i haver de pagar un altre bitllet, al cap de poca estona vaig pujar al tren per poder fer el canvi a Martorell Enllaç. Vaig estar molt de sort perquè just baixar del tren ja hi havia un R5 al costat, que ja havia tancat les portes per tal de marxar. Per sort el maquinista em va veure i deixar pujar.
Atencio: pregunta!!! Si us fixeu en les dues últimes fotos, al costat del raíl interior de la corba hi ha un tercer raíl, suposadament de guiatge. No sé perquè serveix, alguna idea? Jo diria que és per evitar descarrilaments en una corba peraltada o molt tancada.

4 comentaris:

Opens ha dit...

Així que et volies llençar a les vies! Quina situació més estranya, no? Felicitats per les fotos, realment el tram entre Igualada i Martorell té paisatges molt bonics llastima de les urbanitzacions que surten com volets ( o sortien!)

el bandero ha dit...

Al veure les dues últimes fotos estava pensant en comentar el que tu després preguntes: aquest tercer carril que comentes s'anomena contracarril.

El contracarril és un carril guia col·locat al interior de corbes tancades, a vegades són estudis de seguretat que el recomanen i a vegades s'instal·len per treure càrrega al carril exterior i minimitzar el desgast.

Marc ha dit...

Gràcies Opens, per aquella zona sembla que hagi de viure més gent a les urbanitzacions que en el propi poble.

El bandero, gràcies per l'aclariment. Però aprofitaré per fer una altra pregunta: els contracarrils que hi han a la majoria de ponts i viaductes quina funció tenen?

el bandero ha dit...

Marc, amb aquesta qüestió no puc ajudar-te. Imagino que és per temes de seguretat.
Però si ho esbrino t'ho farà saber, al contrari estic segur que també.