diumenge, 17 de gener de 2010

Portbou Aventura (4a. part i última)

Aquesta última part serà la més light, ja que tracta sobre el viatge de tornada a Flaçà. Però abans, us ensenyaré una última ullada sobre la zona de mercaderies de l'estació de Portbou, mentre creuavem les vies:




Al centre de la imatge hi ha el taller de Renfe, on trobem la locomotora 252 que havia portat el Catalan Talgo de Barcelona fins aquí. També podem veure com el taller està custodiat per les 311-125 i 311-130 de maniobres. Al costat de la 311 de la dreta hi ha una de les agulles manuals que haviem anat a canviar amb l'agent de maniobres.
Després de la inèdita passejada ferroviaria per Portbou vaig tornar a les andanes. A la via 6 hi havia estacionada aquesta víctima del bandalisme urbà, la unitat 470-186 responsable del servei Regional nº15829 procedent de Barcelona Sants:



Eren les 11:10, i a les 11:26 sortia el tren de Mitja Distància que volia agafar per la tornada. Per tant vaig afanyar-me a comprar el bitllet de Portbou a Flaçà, que em va costar 4,80 euros, i desplaçar-me a l'andana 2 on estava estacionat el comboi. Es tracta d'una unitat doble 449-033 + 449-038 a càrrec del MD nº15070, amb destinació Barcelona Sants:






Tenia moltes ganes de pujar en una d'aquestes noves unitats 449, ja que és un tren que ha donat molt que parlar per les terres gironines . Quan vaig pujar-hi estava buit i vaig dedicar-me a fotografiar tot l'interior. Els seients són molt còmodes, ja que són abatibles sense arribar a molestar el passatger del darrera, i tenen endolls de corrent de 220V a sota dels recolzabraços. Hi han alguns seients disposats de cara a cara on enmig hi ha una taula plegable segons la necessitat de cada passatger. També disposa de màquina de begudes i menjar, on les xocolatines tenen un preu de 1,20 euros.
Per acabar us poso aquesta foto relaxant, de camí cap a Figueres, per on desfilaven els camps de la plana de l'Empordà amb la tímida silueta del prepirineu gironí dibuixant-se al fons:



Com que aquesta jornada ferroviaria va ser molt intensa, he penjat un album amb moltes més fotos en el meu web de Picasa.

5 comentaris:

el bandero ha dit...

Molt interesant i les fotos del picasa també, les dues últimes amb material de manteniminet són molt bones.

A l'escrit del post dius " Tenia moltes ganes de pujar en una d'aquestes noves unitats 449, ja que és un tren que ha donat molt que parlar per les terres gironines"
Per què ha donat de parlar?

Marc ha dit...

Gràcies bandero!
Bàsicament, a Girona és on va haver-hi un moviment de protesta més gran per la mala qualitat del servei, per aquest motiu van assignar aquestes noves automotrius. Va sortir a les portades dels diaris locals anunciant els nous trens a bombo i platerets, però potser la gent no s'esperava que això comportés una tarifa més cara que els Catalunya Express.

el bandero ha dit...

La gestió de RENFE no mereix comentaris.

Anem apanyats...

alebuyee ha dit...

No t'han desaparegut fotos del Picasa ??
A mi em passa el mateix.
Et proposo un megaarticle per l'estiu:
Viatge en tren Manresa- Tirano.
Xarxa espanyola, francesa i italiana.
Que et sembla ???

Marc ha dit...

Ei Alebuyee!!!

Jo faria el reportatge directament a Tirano, ja que d'allà surt el Bernina Express, que és una delicia de tren!