divendres, 29 de gener del 2010

Horitzontalitat vigatana

El diumenge 17 de gener vaig anar a Santa Eugènia de Berga, a la comarca d'Osona. Són moltes les vegades que he voltat i passejat per aquesta terra, però els trens mai havien estat presents en les meves fotos. Crec que els millors llocs de la comarca per veure trens estan en els extrems nord i sud, on l'orografia complica la vida al ferrocarril; en canvi la plana de Vic ofereix llargues rectes i àmplies corbes on els trens posen en moviment l'horitzontalitat dictada pel terreny. El material rodant que opera a Osona és d'allò més aborrit, sobretot des de que la Cerdanya forma part de Rodalies, ja que la majoria de serveis estant realitzats per unitats 447 (una injustícia pel paisatge osonenc). Malgrat això i el dia nuvolós que va fer, vull dedicar aquest post a en Rodalies_Vic_C3.
Per començar vaig aturar-me al primer lloc que se'm va posar a tiro, on la carretera BV-5306 de Taradell creua la via, al costat de la urbanització del Gurri. Allà vaig veure a passar aquesta 447 a les 10:58 en direcció Vic, travessant el Pla de la Vinyaclosa:

Llavors vaig voler canviar d'escenari per veure a passar la mateixa unitat tornant cap a Balenyà. Voltant pels camins rurals de la plana vaig arribar a un indret que em va agradar bastant: el pont sobre la riera de Tona. Però anava molt just de temps i vaig posar-me en un lloc que no em va fer el pes, però estic convençut que podria trobar un angle molt millor per fotografiar aquest pont:


Ja era gairebé el migdia quan vaig tornar a la via per enganxar la propera circulació. Vaig posar-me en el pas soterrat del camí de Can Soler, proper a l'autovia C-17. A les 11:58 va passar aquesta unitat 447 per davant del Mas Grau, en direcció Balenyà:

I aquí la tornem a veure uns metres més endavant passant per sobre del camí rural, amb el Montseny tapat pels núvols a darrera:

2 comentaris:

el bandero ha dit...

Quina diferència entre el pont de la segona foto i el de la quarta.

El de la segona, metàl·lic, m'afrada molt mes.

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Gràcies per dedicar-me el post, ja que vas estar per terres osonenques, i llocs que sovint freqüento. La putada d'aquesta línia és la monotonía, tot 447, excepte a primera hora del matí, abans de les 9 que arriba a Vic una 440R, i torna a marxar al cap de poca estona, gairebé cada dia. Però diuen (per lo bajini) que la Gene està pressionant RENFE perquè fiqui 449 per fer els serveis a Puigcerdà/La Tour. No és res segur, per això. Una vegada més, gràcies per dedicar-me el post!
Salut!