dijous, 21 de gener del 2010

Calaf nevat

Aquella setmana va caure una gran nevada a tota la Catalunya interior, menys a Manresa. Per tant, per poder veure trens enmig de la neu vaig decidir anar cap a Cervera. De fet vaig arribar-hi quan faltaven pocs minuts per la sortida del tren en direcció Calaf. Tal com estava el terreny, em vaig posar en el primer lloc que vaig trobar: el pont de la carretera L-311, al nord-est de Cervera. Amb una mica de retard, el valent automotor diesel va passar a les 9:55 en direcció Calaf:
Com que l'Eix Transversal estava net de neu, vaig treure ràpidament el cotxe del voral de la carretera, amb la intenció de retrobar el tren a l'estació de Calaf, punt on acaba el seu recorregut degut a les obres fins a Manresa. Amb el temps sobrat, a les 10:22 vaig veure com la unitat 592-237 entrava a l'estació de Calaf, amb un comprensible retard de 5 minuts:
En primer terme es veuen els treballs de construcció d'un pas inferior pel canvi d'andana, amb la seva rampa per a persones minusvàlides, metres al fons s'alça el turó de l'ermita de Sant Sebastià. Un cop fet el canvi de passatgers i de cabina de conducció, la 592 tornava a baixar cap a Cervera. Jo vaig aprofitar per anar-me'n als afores del poble i poder-la enganxar enmig del paisatge nevat. Però quan tot just estava buscant una bona posició, ja la veia a venir de lluny, i aquesta foto improvitzada en va ser el resultat (amb pal telefònic inclòs...), on cal destacar els cercles de neu que es formen a les rodes:
Com que no tenia res més a fer en tot el dia, vaig tornar a baixar cap a Cervera per veure si el tornava a enganxar, però ja era massa tard. Vaig anar fins a l'estació per picar a la porta del controlador, ja que em tenia intrigat la utilització d'una diesel per aquest servei regional. Li vaig demanar si es feia servir la 592 per culpa d'algun efecte de la nevada, ja que està tota la línia electrificada. Sense donar explicacions i amb cara de preguntar-se què collons volia, em va respondre que normalment ja solen correr per la línia.
Degut al tall de la línia cap a Manresa, entre Cervera i Calaf només hi han tres circulacions diàries per cada sentit. Eren les 11:15 i la propera circulació no vindria fins a les 16:45, per tant vaig tornar cap a casa per empaitar el dinar. Però a la tarda, repassant les fotos de la neu, em van venir ganes de tornar a Calaf per veure el tren de les 17:16. I així va ser (total, són 30km). El problema és que el sol ja es ponia, portant un fred molt intens i la manca de llum per fer fotos. Em vaig posar al pont de la carretera BV-1001, abans d'arribar a Sant Martí de Sesgueioles, per on va passar la 592 provinent de Cervera amb els molins eòlics al fons:
Vaig canviar de lloc esperant el viatge de tornada, però encara era més fosc i les fotos no han superat el filtre per posar-les al blog.

5 comentaris:

alebuyee ha dit...

Ooohhh !!! La neuuu !!!
Que bonicoooo !!!!
Segur que vas fotre el camp corrents de l'empresa el dia de la "nevada manresana" al·legant que amb la neu les carreteres no són segures.
Per cert, una petita queixa.És necessari la "comprovació de paraules" ?? És<força tocacollons.

Marc ha dit...

Alebuyee, si trobes tocacollons la comprobació de paraules, vol dir que t'estas fent gran i ja no saps el què escrius, jajaja!!!

Ara en serio, ja miraré la configuració, a veure si trobo l'opció de treure-ho.

Anònim ha dit...

Molt bonic!

el bandero ha dit...

Unes fotos molt "xules"!!!!
M'agrada la imatge de la via blanca i els dos carrils en paral·lel.

Marc ha dit...

Gràcies!