dissabte, 16 de gener del 2010

Portbou Aventura (3a. part)

Aquesta tercera part va dedicada a les cabines de conducció de les locomotores. Tal com deia a la segona part de la sèrie, el Catalan Talgo va ser portat a l'intercanviador per la unitat 311-113, a la qual vaig fotografiar un dels dos quadres de comandament dels que disposa la cabina:
Dins el panell central, al mig hi trobem el regulador de tracció, a l'esquerra el selector del sentit de marxa i a la dreta l'accionament del fre.
Si heu llegit la segona part, recordareu que després de canviar dues agulles manualment pel recorregut de la 311, l'agent de maniobres ja m'acompanyava cap a les andanes de l'estació, però abans d'arribar-hi vem passar per una via on s'estacionen les locomotores, a l'espera del proper servei:
Passant pel costat d'aquestes mítiques màquines del ferrocarril espanyol, em va demanar: "et faria il·lusió pujar a la cabina d'una locomotora?". Evidentment no vaig poder refusar tant suculenta proposta, i primer vem anar cap a la unitat alemana 250-008. Pujar a una locomotora és com pujar a un camió, el fet d'estar arramblat a una paret metàl·lica vertical i deixar-te anar per poder arribar a la maneta de la porta i obrir-la provoca respecte al principiant. Un cop a dalt, com que el meu acompanyant m'estava esperant a baix, vaig donar-me pressa a fotografiar els comandaments d'aquesta emblemàtica locomotora, que encara es mantenia en prou bon estat:
Després de baixar, ens vem desplaçar a la màquina del costat, la japonesa 269-069, on vaig repetir el procés anterior. Aquesta locomotora estava més deixada que l'altra i més ronyosa:
Quan estava baixant de la 269, el meu amfitrió em va dir que anés amb compte de no relliscar, ja que estava plovisquejant i els graons estaven molls. De fet vaig tenir una petita relliscada en un graó, que no va tenir cap conseqüència, però al pobre nano se li va quedar un cara com pensant: "si aquest tio pren mal aquí, se'm cau el pèl!".
Finalment, vem acabar d'arribar a l'andana, on ens vem acomiadar i li vaig donar mil gràcies per la seva gentilesa. Més tard aniria a la guixeta de l'estació per comprar un bitllet de tornada.

3 comentaris:

Marc ha dit...

Perdoneu que vagi publicant els articles per parts. El fet és que carrego les fotos al blog amb el programa Picasa, que només permet carregar fins a quatre fotos per post. Algun cop he adjuntat imatges amb l'editor del Blogger, però m'he trobat que després no les deixa veure en tamany original.

el bandero ha dit...

No demanis disculpes per això, crec que és molt millor fer-ho per parts, així és més fàcil de llegir i ens agafes amb més ganes.

Jo carrego les fotos amb el Blogger i tinc el problema que comentes, ja investigaré amb el Picasa.

Respecte el post, no tinc paraules més que: quina enveja! Això si, és enveja sana.

Anònim ha dit...

Fantàstic!