divendres, 8 de gener del 2010

Final de 2009 nocturn

Aquestes vacances de Nadal també han donat lloc a la fotografia nocturna. Són moltes les fotos que he fet i moltes les que he hagut de borrar, però n'hi han tres que s'han guanyat un lloc en aquest modest blog.
El dimarts 29 de desembre vaig endur-me el trípode al parc del barri de la Balconada, segurament el meu indret ferroviari preferit de Manresa. Tal com he publicat en un altre post, aquest lloc és molt pintoresc perquè els trens de FGC travessen la imatge amb els monument més importants de la ciutat com a rerafons. Vaig estar prenent imatges amb diverses circulacions de la línia R5, però la que em va quedar millor va ser la primera, la unitat 213 procedent de Barcelona que va passar a les 20:41. Si no queda prou clar, cal dir que el tren és la línia lluminosa de la part inferior de la foto...
La propera intervenció nocturna va ser el dimecres 30 de desembre. Un dia intens ja que pel matí vaig anar a veure el saler de Renfe, per la tarda vaig anar a Manresa Alta i el vespre vaig tornar a l'estació d'Adif. Fent proves amb la càmera, a les 21:17 vaig fotografiar aquesta unitat 447-081 que més endavant marxaria cap a Barcelona:
A causa de les obres entre Manresa i Calaf, els trens regionals de Barcelona a Lleida acaben el seu recorregut a la capital del Bages. Aquí tenim la unitat 440-154, que a les 21:40 es disposava a efectuar el seu retorn cap a l'Hospitalet de Llobregat, amagant la tímida 447-047:
Aquesta és la meva última fotografia de l'any 2009.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Eps precioses les fotos!!! Tens fotos de neu i trens? El paissatge divendres de Lleida a Barcelona era ESPECTACULAR!!

Aviam si tenim sort i en tens algunes!

Continua així!

Marc ha dit...

Gràcies Anònim!

La veritat és que ahir vaig anar a Calaf i em van sortir fotos molt xules de l'automotriu diesel que cobreix la línia Lleida-Calaf.
Però temps al temps, que encara em queden moltes fotos per posar al blog...