dilluns, 19 d’octubre del 2009

Dissabte 19 de setembre (3a. part)

Des de Monistrol vaig anar fins a l'estació de RENFE de Castellbell i el Vilar, on vaig trobar-me un treballador d'Adif que estava maniobrant les agulles de l'estació, degut a unes obres que tallaven una via i causaven el pas alternatiu dels trens. Vaig estar xerrant amb aquest home una bona estona, em va explicar que les vies de la línia de Manresa no estan banalitzades i que això evita poder fer canvis de via i limita la freqüència de pas. Des de l'estació hi ha una imatge molt bona del túnel en direcció nord, que per suposat vaig aprofitar per fotografiar una vulgar 447. A la imatge es pot veure la 447-093 provinent de Manresa i la limitació de velocitat de 30km/h a causa de les esmentades obres:









Després vaig anar fins a la cruïlla de la carretera a Rellinars, on vaig veure la causa del tall de via. Hi havien un parell de camions ferroviaris fent obres a la catenària. Per suposat, a aquella hora els operaris havien marxat a dinar i, coneixent aquest país, suposo que van trigar bastant a tornar al lloc de feina.


Aleshores, com que la freqüencia de pas de la RENFE en dies festius és tant reduida, vaig anar a veure els Ferrocarrils de la Generalitat, que inclús en festius mantenen les 4 circulacions cada hora (2 per sentit). A l'estació de Castellbell i el Vilar vaig veure aquesta unitat 213-83 en direcció Martorell, travessant una pineda just abans de l'estació:


Des del pont medieval de Castellbell es pot veure bé el pont metàl·lic que creua la Riera de Marganell. Aquí veiem com una altra unitat 213 provinent de Manresa travessa el pont, acabant de passar pel túnel que travessa per sota el Castell de Castellbell, que presideix la imatge: