dijous, 15 d’octubre del 2009

Presentació

Les coses han anat canviant últimament. El meu avi era un electricista jubilat de la SNCF, la companyia de ferrocarrils francesos, i quan jo era petit cada any ens portava de viatge per França amb el tren, ja que ell no tenia carnet de cotxe. Aleshores jo no en podia ser conscient, però aquell fet va començar a gestar una passió pels trens a dins meu. Però no va ser fins a la mort del meu avi que aquest sentiment va començar a creixer. Cada cop m'atreia més la idea d'entrar a les estacions de tren per observar-les més que per utilitzar-les. Al principi només aprofitava l'avinentesa d'un viatge per fotografiar els trens en què pujava i els que estaven aturats a les andanes. Ara la cosa és diferent, ara ja surto de casa amb la intenció expressa de "caçar" trens amb la càmera. La meva afició pels trens ha crescut de cop i jo n'hi dono les gràcies al meu avi.
Cal dir que encara soc un aficionat novell. El problema és que aquesta afició és ben poc coneguda al nostre país. No conec cap altre trenòfil per compartir coneixements i experiències, i això m'ha fet tancar en una bombolla. De fet, no acostumo a parlar de la meva afició amb ningú, per por de ser considerat un friky. Per això he creat aquest blog, per poder-me desfogar explicant les meves excursions ferroviàries i donar sortida al meu material fotogràfic, que es mor de fàstic a l'ordinador. Cal dir que els trens són la meva segona afició, ja que la passió més gran de la meva vida és la muntanya, per la qual ja hi tinc destinat un altre blog.

La idea d'aquest blog m'ha vingut a través d'un altre blog ja existent, el Bloc de trenscat.cat. Per a mi, trenscat.cat és la pàgina web més important del ferrocarril de casa nostra, amb un disseny molt acurat i una informació molt complerta. Al veure que el seu propietari havia creat un blog per explicar les seves caceres fotogràfiques, em va fer venir ganes d'explicar les meves (molt més modestes, és clar).

4 comentaris:

Bernat Borràs ha dit...

Moltes gràcies per la dedicatòria però tampoc sóc tant, tant, jeje. Endavant amb el bloc :)

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

He estat mirant algunes entrades del teu bloc, i m'ha semblat força interessant. Quan vulguis fes una ullada al meu, basat sobretot, en la línia de Barcelona - Puigcerdà, ja que hi visc a la vora de Vic.
Et desitjo molta sort i t'animo a continuar com fins ara.
Una salutació, Oriol, des de Tona (Osona)

Anònim ha dit...

Un bloc fantàstic! Les fotografies són molt bones!

Marc ha dit...

Gràcies!