dilluns, 23 de novembre del 2009

La Manresa nocturna

Aquesta tarda del diumenge 22 de novembre, he fet una agosarada sortida de fotografia nocturna per la xarxa de FGC de Manresa. Per començar he anat a l'estació de Manresa-Alta i he fet una visita a les locomotores diesel 254-02 i 254-03, que estaven estacionades en una via morta al final de l'andana principal. Llavors he esperat el tren provinent de Barcelona de les 17:44, servit per aquesta 213-40:
Aquesta unitat seguiria cap a Manresa-Baixador, on ha fet el canvi de cabina per tornar a arrencar en direcció Barcelona a les 18:02.
Per anar de Manresa-Alta al Baixador, la via creua l'entramat urbà travessant per sota la carretera de Santpedor i el carrer Sèquia. Entre aquests dos carrers, hi ha una trinxera per sota les cases, que és on he anat a veure la mateixa 213-40 desfent el camí fet anteriorment. M'agrada força com ha quedat la foto, amb la línia descrita pels fars, la repetició "R5 Martorell" del display i la llum dels vagons il·luminant les parets. M'arrepenteixo d'haver trigat massa a disparar, ja que amb un temps d'exposició llarg podria haver omplert de Martorells tot aquest tram de via!
Després de fer aquesta fotografia, he travessat la carretera de Santpedor per anar a veure el creuament de trens que té lloc a Manresa-Alta cada hora i quatre minuts. A la via 1 ja hi havia aturada la 213-40 de les dues fotos anteriors, en direcció Sant Vicenç de Castellet; a la via 2 ha arribat una altre 213 a les 18:04 provinent de Barcelona; i a la via 3 hi havien estacionats els vagons de potassa. Aquesta foto no m'ha quedat gaire bé, n'he fet alguna de millor quan hi havia la 213-40 esperant, però em sembla més interessant ensenyar el creuament de combois (amb el molest pal de catenària pel mig):
Llavors m'he desplaçat cap el carrer Sèquia, des d'on es pot veure bé l'estació de Manresa-Baixador. Aquesta és la unitat 213 de la foto anterior, que ha arribat de Barcelona a les 18:05 per tornar-se'n cap avall a les 18:22.
Fins aquí les fotos potables del dia. Després d'estar pels FGC he baixat cap a l'estació de la RENFE, però allà les fotografies m'han quedat malament. He vist arribar el Rodalies R4 de les 19:00, i un altre que marxava cap a Sant Vicenç de Calders a les 19:04, però la notable manca d'il·luminació de la zona i els potents fars de les unitats 447 m'han esgarrat les fotos.
Fer fotografies de nit em resulta força dificultós, sobretot perquè no vull carretejar un trípode i arrepenjo ja càmera allà on puc. Quan veig que el resultat no és del tot satisfactori em demano: milloraria amb una càmera més bona o és que no sé ajustar-la?