dimecres, 18 de novembre del 2009

Termini indefinit

Aquest dilluns dia 16 de novembre era la data prevista per la finalització de les obres del tram Manresa - Calaf. Però el divendres passat, segons el diari Regió7, el ministeri de Foment i Renfe van comunicar que s'allargaria el termini de final d'obres per un periode indefinit.
Per tant, aquest mateix dilluns per la tarda, vaig anar cap a aquesta problemàtica línia per posar-me al dia de l'estat de les obres. Les vies estan muntades i soldades sobre les seves travesses fins a l'alçada de Castellar, 1.7 quilòmetres abans de l'estació d'Aguilar de Segarra. En canvi, pel que fa al balastre, les tasques d'anivellació de les vies es troben vora el PK 287, a 1.6 quilòmetres de l'estació de Rajadell en direcció Calaf. Això ens indica que amb prou feines està completat un terç d'aquest traçat, de 35 quilòmetres de llargada entre Manresa i Calaf, tenint en compte que encara s'ha d'instal·lar tota la catenària. Actualment, s'esta realitzant aquest servei amb tres autobusos diàris per cada sentit. Cal dir que abans de les obres la velocitat d'aquest tram estava limitada a 40km/h a causa del lamentable estat en què es trobava.
Ja que estava voltant per allà, vaig aprofitar per fer aquesta foto. Ja eren 3/4 de 5 de la tarda i la llum no donava per gaire. Segons em van comentar en un post anterior, es tractaria d'una màquina perfiladora, que està a punt d'entrar en el túnel nº11 de la línia, en el PK 288.0:

1 comentari:

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

Efectivament, tal com et vaig indicar, això és una perfiladora. Jo encara em faig creus com de lents van en aquest tram, quan al Transpirinenc, el van enllestir 2 mesos i mig abans del previst, tenint una orografía molt més accidentada i difícil. Desconec qui es l'empresa que es fa càrrec d'aquestes obres, però ja els hi val anar tan i tan lents. Al mes de Maig hi vaig passar un parell de cops en cotxe per l'Eix, i la cosa es veia molt parada. Sembla que aquesta gent s'ho prenguin amb més calma del que toca.
Per cert, gràcies per afegir-me als teus blocs favorits.
Salutacions, Oriol, des de Tona.