dilluns, 14 de desembre del 2009

Gipuzkoa desembre 2009 (3a part)

El dilluns dia 7 de desembre es va llevar molt ennuvolat, i no semblava que hagués de millorar. Per tant, com que no me'n fiava d'anar a la muntanya, vaig fer un viatge ferroviari cap a Irun i Hendaia. Vaig agafar el tren de rodalies 446-065 a l'estació de Ikaztegieta a les 9:36 i no el vaig deixar fins a l'última parada: Irun. Allà vaig estar voltant entre oficines i tallers de l'estació, que és molt gran, i em vaig trobar una pila de material ferroviari estacionat. Hi havien bastants locotractors del model 309, sobretot els primers de la sèrie. Uns d'aquests estaven junt a la locomotora 253-011, i uns altres junt a la 252-016, que el dia abans havia remolcat el Diurn de Salamanca. Un troç més enllà hi havien enparellades unes quantes locomotores 269, que estaven maniobrant per situar-se a les vies dels tallers de manteniment. Aquí és on les vaig fotografiar ben juntetes, que són la 269-511 junt a la 269-519 i la 269-027 junt a la 269-030:
A la foto hi falten un parell de 269 que anaven vestides amb el color blanc de Mercancías, i al racó de l'esquerra treu el nas una locomotora diesel del tipus 334. Just al costat hi havien les quatre vies del taller de manteniment, on estaven atenent una tandem del model 289, la 440-048 i la 446-016. A fora hi havia aquesta unitat 446-091 abans o després d'haver passat pels tallers:
Un cop sortit de l'estació d'Irun, vaig passar per un pas elevat on encara em va cridar l'atenció una altra maquinària. Hi havien estacionades tres unitats britàniques de la classe 66 de la companyia "English Welsh & Scottisch Railway" (EWS). Aquestes eren les 66071, 66218 i 66236, que necessitaven una bona netejada:
El trajecte entre l'estació d'Irun i la d'Hendaia el vaig fer a peu, tot passejant vora les grans platges de vies on es classifiquen, carreguen i estacionen els vagons. Jo em pensava que sent dilluns hi hauria molt moviment de mercaderies, però per allà no hi passava ni déu. Cansat de veure molta via i poc tren, vaig continuar fins els ponts internacionals del riu Bidasoa, frontera entre les províncies basques de Gipuzkoa i Lapurdi, tot i que també és frontera entre França i Espanya. Allà volia fer la foto típica del tren creuant la frontera pel mig del pont, amb en casc antic d'Hondarribia i la badia de Txingudi al fons de la imatge. La putada és que en una bona estona no va passar cap tren, però entre el pont de vianants i el de ADIF-RFF, hi ha el pont de l'Euskotren, i aquests trens si que passaven sovint! Per tant em vaig conformar en fotografiar aquesta unitat 208 creuant el pont internacional: