divendres, 19 de febrer del 2010

Les Ladies de l'AVE

Tal com deia en el post anterior, el dilluns 8 de febrer vaig passar el matí a l'estació de Maçanet-Massanes. Però mentres estava passejant tranquilament per les andanes, a l'espera de la propera circulació, vaig sentir un sorollós motor que s'apropava darrera meu. Al girar-me vaig descobrir un comboi de balastre circulant tot al llarg del viaducte de la Línia d'Alta Velocitat, amb dues locomotores angleses de la classe 37 a cada extrem:
La foto no ha quedat gaire bé, però és suficient per veure l'impacte que fa el pas d'un tren per sobre l'estació. A la dreta podem veure la unitat 465 de Rodalies del post anterior, i al centre de la imatge una composició molt curiosa. Es tracta d'un tren d'obres que ha fet les delicies dels graffiteros. Al principi hi ha la locomotora diesel 313-025 de l'empresa Guinovart & Oshsa, seguida d'uns vagons de balastre comunicats per una cinta transportadora a la part superior, i finalment hi han un parell d'aparells molt extranys similars a unes bateadores:
El tren del balastre per la LAV va fer una anada i tornada, i no vaig poder resistir la temptació d'anar-lo a caçar, tot i no saber quan tornaria a passar. Després d'inspeccionar la zona vaig trobar un punt prou convincent des d'on fer la foto, però anava veient com passaven diverses circulacions per la via convencional i el sentiment de frustració creixia. Vaig estar més d'una hora esperant el maleït balastrer al costat de les vies de l'AVE, però a les 13:13 finalment va ressonar el peculiar soroll dels motors diesel anglesos, les L-25 i L-34 que portaven 10 vagons carregats de pedres ferroviàries:
Fins i tot vaig poder fer un zoom a la locomotora de cua, la 37884:
La història d'aquesta diesel de la classe 37 és llarga. He estat buscant per internet, i en el Flickr he trobat fotos de la seva joventut, com aquesta o aquesta. També podem veure en un lateral el logo de la companyia EWS (English, Welsh & Scottish Railway). L'esquema de colors que porta correspon al GIF (Gestor d'Infraestructures Ferroviàries) i finalment en els testers hi ha el logotip de l'empresa Continental Rail, que deu ser la darrera propietària.
M'ha agradat veure material anglès per casa nostra. Serà qüestió de tornar-hi abans que acabin les obres...

2 comentaris:

el bandero ha dit...

Com sempre "estupendo".

Però aquestes màquines porten per Espanya des de l'època del GIF, o sigui que ja fa uns quants anys. Potser ja van participar en el Madrid-Sevilla.

Referent al comentari "finalment hi han un parell d'aparells molt extranys similars a unes bateadores": ¿tindrem fotos de detall?

Marc ha dit...

Gràcies bandero!

És curiosa la tendència a utilitzar material anglès per les obres d'alta velocitat. Vaig veure un reportatge sobre les obres de la línia del TGV Mediterrani francès i també utilitzaven diesels de la classe 37.

Del comboi d'obres que hi havia a l'estació només vaig fotografiar-ne els dos extrems, i no disposo de cap detall de la maquinària.