dijous, 18 de febrer del 2010

Matí a Maçanet-Massanes

El dilluns 8 de febrer al matí vaig haver de deixar enrera la tranquilitat empordanesa per tornar a la rutina diària. Però com que tenia tot el matí lliure vaig voler aprofitar el viatge de tornada per veure trens, encara que el dia estigués molt ennuvolat. A primera hora vaig anar cap a Flaçà i Sant Jordi Desvalls (Gironès), però em fa molta ràbia haver de veure els mateixos trens en els mateixos llocs de sempre. Per tant, la improvització em va portar a un territori nou (i sumament interessant) com és l'estació de Maçanet-Massanes. En aquesta estació de la línia Barcelona-Girona també hi finalitzen les línies 1 i 2 de Rodalies.
Després de veure com feien les seves aturades un Regional i un Mitja Distància, va arribar a la via 5 el Civia 465-202 finalitzant el seu servei R1, la línia de Rodalies que passa pel Maresme:


Al cap d'una estona va passar la locomotora 253-062 aïllada en direcció sud, amb salutació del maquinista inclosa:
A les 11:20 va ser el torn d'un Mitja Distància amb destinació Portbou, servit per aquesta unitat 449 amb la boca oberta:
A continuació vaig passar una bona estona a la Línia d'Alta Velocitat per veure si enganxava el tren del balastre (veure següent post). A la banda nord de l'estació s'acaba de construir un pont per salvar un antic pas a nivell, però les barreres i senyals encara funcionen. Per això, a les 13:25 quan estava tornant cap el cotxe, em va advertir de l'arribada d'un tren, el qual vaig veure des del pas elevat. Va resultar ser un mercant encapçalat per la locomotora 269-100, remolcant 13 vagons de Transfesa en direcció sud:
Com podeu veure feia un dia molt guarro i la foto ha quedat molt fosca...

2 comentaris:

el bandero ha dit...

A la primera foto es pot veure com l’estació de Maçanet-Massanes ha quedat "trinxada" per un viaducte de la LAV.
Es curiós que en l’estació on s’uneixen la línea de rodalies de la costa i la del interior, també passi just per ella l'AVE. Serà el destí ... o l'orografia.

L’expressió “449 amb la boca oberta” m’agradat.

Marc ha dit...

Si només fos això rai! L'AVE representa una trinxada molt gran a tot el territori i és un servei que només beneficia a les grans ciutats. De què em serveix anar de BCN a Lleida en 1 hora si de Manresa a BCN trigo 1 hora 40 minuts?

Aquell dia vaig veure moltes boques obertes. No se perquè corrien moltes 449 sense la tapa de l'enganxall posada.