dilluns, 22 de febrer del 2010

Seguint el riu Congost (1a part)

Aquest cap de setmana he fet el sender circular de la Garriga, una clara mostra del ferrocarril al servei de l'excursionista. Com que la volta sencera és de 30 quilòmetres, el pas del camí pel Figaró dóna l'oportunitat de dividir l'excursió en dos. Així doncs, el dissabte 20 de febrer vaig fer el tram de 17 quilòmetres de la Garriga al Figaró, i el diumenge 21 els 13 quilòmetres del Figaró a la Garriga, fent els enllaços corresponents gràcies a la línia 3 de rodalies.
Entre les poblacions d'Aiguafreda i la Garriga, el riu Congost ha excavat una profunda vall que fa honor al seu nom. La línia del ferrocarril s'aferra a les abruptes parets de la riba dreta del riu, donant lloc a escenes més pròpies de l'alta muntanya. Realment aquesta és una línia massa espectacular com per haver de viure la monotonia dels trens de rodalies. El problema de fer fotos en aquesta zona és que les vies estan tant arraserades a la muntanya, que a partir del migdia queden envaides per l'ombra.
El dissabte va fer un dia radiant i l'excursió va ser genial, però en canvi no vaig ser gaire afortunat amb els trens. A primera hora vaig agafar el R3 de les 7:07 fins a la Garriga i no vaig arribar al Figaró fins a les 14:15. Només arribar a l'estació del Figaró, que és on tenia el cotxe, ja vaig veure un altre aficionat esperant l'arribada inminent d'un tren provinent de Vic. Però aquest noi estava ben situat a la banda correcte respecte el sol, mentre que jo em vaig comformar en veure passar aquesta enlluernada 447-062 des de l'andana:
Aleshores vaig agafar la carretera que puja a Montmany, per obtenir vistes alçades sobre la via. Però va resultar que la vegetació tapava força la visió i em vaig embolicar a baixar muntanya avall entre arbustos fins a tenir un bon punt de vista. El resultat de la foto va ser força decepcionant, però tenint en compte la suor i les rascades que va comportar, la imatge d'aquesta 447 en direcció sud es mereix un lloc en el blog:
L'endemà vaig enfilar-me fins a la torre elèctrica que es veu a dalt a la dreta de la imatge, i les vistes van ser realment espectaculars (veure segona part).
Després de tornar al cotxe vaig estar investigant altres llocs on veure els trens pujant en direcció Vic, però sense resultats satisfactoris. Finalment vaig haver de sortir de la tancada vall per trobar la llum del sol, situant-me al sud de Centelles, a l'accés del polígon industrial La Gavarra. A les 15:32 va baixar aquesta unitat 447-155 en servei directe entre Vic i la Garriga:
Com que ja estava fart d'improvitzar i no tenir èxit vaig recorrer a l'opció més fàcil per acabar la jornada: veure trens des d'una estació. A l'andana de l'estació de Sant Martí de Centelles hi havia bastanta gent esperant el proper tren cap a Barcelona, que va arrivar a les 16:19 servit per la 447-169:

4 comentaris:

Rodalies_Vic_C3 ha dit...

El tren que vas enganxar a Centelles, és provinent de La Tour de Carol, i el de Sant Martí de Vic, que moltes vegades l'agafo per anar cap avall. El que fa temps porto investigant, és com fer una foto al pont de pedra que hi ha després de St. Martí direcció Figaró, sé que més amunt hi ha un camí des d'on es veu, però no l'he sabut trobar mai. En fi, deu ni do la pallissa de fer La Garriga - Centelles. Llàstima de la monotonia en la que s'ha convertit aquesta línia, fa 2 anys sempre veies varietat, ja fos una 440R amb l'esquema antic, amb el nou, de dos cotxes, o fins i tot sense reformar, amb algunes 447 intercalades. Això ha canviat des que pugen pel Transpirinenc. Novembre 2008.
Espero ansiós la segona part!
Salut!

Marc ha dit...

Gràcies per la informació! Sé quin camí vols dir per veure el pont que hi ha més avall de Sant Martí. Jo no hi estat però el plànol me la marca bé. Si hi penso, escanejo el plànol i el penjo on pugui.

el bandero ha dit...

El pont de la segona foto és molt maco, va valer la pena l'esforç.

Per cert això de pujar a les torres elèctriques, és un pràctica habitual? ;)

Jordi ha dit...

M'agraden especialment els relats que fas de la zona del Congost entre la Garriga i el Figueró, una zona que sovintejo... també la totte elèctrica. la carenta del dic de Gallicant en es veuen els ponts de pedra i metàlics dels dos costats del túnel!

M'ha agradat trobar el teu blog, felicitats per la feina!